دوره آموزش شنا کودکان در اصفهان

سطح 3 آموزش شنای کودکان

Tadpole

سطح سه
آموزش مقدماتی کرال سینه و پشت بچه قورباغه
رده سنی 1+7

سطح دوم کلاس کودکان شنا

Baby turtle

سطح دو
ایمنی در آب و آموزش انواع شناوری بچه لاک پشت
رده سنی 1+6

سطح یک شنا کودکان

Star fish

سطح یک
آشنایی با آب استخر گردی و حیات بخش شنا ستاره دریایی
رده سنی ۱+۵ سال

سطح 6 شنای کودک

Dolphin

سطح شش
تکمیل شنای قورباغه و پروانه
رده سنی 1+10

سطح 5 شنای کودکان

Baby seal

سطح پنج
آموزش مقدماتی شنای قورباغه و پروانه بچه فوک
رده سنی 1+9

Gold fish

سطح چهار
تکمیل شنای کرال سینه و پشت ماهی قرمز کوچولو
رده سنی 1+8

سطح 7 شنای کودک

Shark

سطح هفت
توانمندسازی در شنای مختلط و شنای استقامت بچه کوسه
رده سنی 1+11

آموزش شنا کودکان در اصفهان

آموزش شنا به کودکان راهی موثر برای افزایش مهارت و ایمنی کودک در آب است و باعث افزایش اعتماد به نفس کودکان می‌شود. طبق آمار آکادمی کودکان آمریکا (AAP) یکی از عوامل مهم مرگ میر در کودکان غرق شدن است. باوجود اینکه شنا ورزشی سرگرم کننده است ولی خطرات خود را دارد که باید همه کودکان زیر نظرافراد متخصص شنا را یاد بگیرند. مدرسه شنای نسیم به کودکان با برخورداری از بازی و در حضور رواندرمانگر، را ه‌های درست شنا کردن را آموزش می دهد تا در بزرگسالی یک شناگر حرفه ای شوند. آموزش تخصصی شنا در این مجموعه به صورت گروهی، راهی بسیار کارآمد، سرگرم کننده و خلاقانه و مهیج برای کودکان شماست. 

آموزش تخصصی شنا کودکان در اصفهان

کودکان در آب توسط مربی همراهی می‌شوند ولی طبق تحقیقات  حضور یکی از والدین در جلسات اول همراه کودکان باعث آرامش او می‌شود. آکادمی شنای نسیم همواره حس اطمینان خاطر را به شنااموزان می‌دهد تا بدانند آنها امنیت جانی در آب دارند. در پایان این دوره‌ها، کودکان به خوبی یاد خواهند گرفت در کمال آرامش چگونه در استخر با مهارت لازم شنا کنند. تا زمانی که  شنا کردن را به صورت درست و اصولی یاد بگیرند و با فکری آسوده در آب هایی که عمق زیادی دارند هم قادربه شنا کردن باشند.

آموزش خصوصی شنا برای کودکان

انتخاب آموزش جمعی یا خصوصی شنا به شخصیت کودک ربط دارد. بعضی مواقع کودک علاقمند است به تنهایی شنا کند و در زمان هایی هم کودک با شنای گروهی و دوستانه، حس رقابت و سرگرم شدن می‌کند. این به انتخاب فرزند شما ربط دارد که تصمیم دارید کودک شما به صورت سریع و تخصصی آموزش ببیند که در این صورت اموزش خصوصی شنا برای فرزندانتان مناسب ترین گزینه است یا اینکه تمایل دارید در کنار تمرین، کودکتان از بودن در کنار همسنان خود لذت هم ببرد که کلاس های نیمه خصوصی شنای کودکان را انتخاب کنید.

آموزش شنا کودکان در استخر

در اول راه امکان دارد آموزش شنا در استخر، کمی دلهره آور به نظر برسد؛ اما دقت داشته باشید یادگرفتن این مهارت، با حضور مربی حرفه ای و استخر استاندارد که اجازه داشته باشید درکنار فرزندتان حضور داشته باشید بسیار آرامش بخش تر و راحت تر خواهد بود. یاد دادن شنا استخر در ترم های مختلف کودکان ، بهتر است زیر نظر یک مربی متخصص شکل گیرد تا به طور تمام و کمال با روحیه و علاقمندی هایکودک آشنا بوده و آموزش بر اساس اصول و قوانین آن یاد داده شود. 

فواید شنا برای کودک

خوبی های شنا برای کودکان بسیار زیاد و حائز اهمیت است. نگهداری سلامتی و شادابی از بهترین فواید شنا برای کودکان است. نبود ورزش های جسمانی منجر می شود کودکان از انعطاف و ایستایی لازم برخوردار نباشند. ورزشی مانند شنا با رعایت همه اقدامات ایمنی جوابگوی کاملی به تمامی نگرانی های والدین دراین خصوص است. فواید مختلف شنا برای سلامتی کودکان آن را به یکی از بالا ترین حالت های ورزش تبدیل می کند. هم چنین این یک مهارت زندگی بسیار باارزش است که کودک شما باید آن را یادبگیرد.

استخر مناسب آموزش شنا کودکان

یکی دیگر از خصوصیات بهترین استخر آموزش شنا کودکان این است که همواره دمای آب مناسب برای کودکان باشدمیدهد. در آب‌ با دمای سرد حس لرز و در آب با دمای زیاد  دسترسی گرمازدگی و تهوع دارند حدود 25 تا 30 درجه است البته این نکته فقط مخصوص به کودکان نیست و در افراد بزرگسال نیز باید که به دمای بدن انسان نزدیک است. نکته مهم دیگه نزدیک بودن مسافت استخر به محل زندگی شما است. بااین کار هم کودک خسته نمیشود و هم میتواند دوستان جدیدی پیدا کند و حمل و نقل هم برای شما راحتتراست.

طول دوره آموزش شنا به کودکان

هرشخصی شنا را بسته به توانایی و استعداد خودش درطول زمانی متفاوتی یاد میگیرد. ولی شنا را میتوان در 7 سطح به کودکان اموزش داد .

اولین سطح  جلب اعتماد

این مرحله ویژه کسانی است که تابحال تجربه شنا در آب و غوطه ور شدن در آب را ندارند و و با ترس وارد استخر میشوند در این نقش مربی دلسوزو حرفه ای این است که به او طریقه حبس کردن تنفس و زیر آب ماندن را بدهد.

دومین سطح شناور ماندن در آب

تا اینجای کار مهارت آموز یاد گرفته نفس خود را حبس کند و زیر آب بماند پس میتواند در آب حرکت کند و پاهای خود را به پشت ببرد و حرکات غورباقه را انجام دهد.

سومین مرحله اموزش شنا در کودکان

یادگیری مهارت و حرکت در آب

سومین مرحله آموزش حرکت درآب

دراین مرحله هنرجو میتواند روی آب معلق بماند و دست و پاهای خود را تکان دهد و به سمت جلو حرکت کند و بدن خود را کنترل کنه که صاف باشد یا به سمت جلو و پشت ضربه بزند. نفس گیری کند و مهارت های شنای خود را افزایش دهد.

مرحله چهارم آموزش شنای کودک : ارتقای سطح مهارت

در این مرحله فرد میتواند کرال سینه و شنای آزاد را تجربه کند و میتواند به راحتی در آب شنا کند. سمت جلو عقب شنا کند و با پهلوهای خود شنا کند و نفس گیری خوبی داشته باشد.

سطح پیشرفته اموزش شنای کودک یا همان سطح پنجم

مهارت آموز میتواند بدون هیچ وسیله کمکی شنا کند. شنای قورباغه و شنای پروانه به آنها آموزش داده میشود  و علاوه برآن شیرجه زدن  درآب چرخیدن درآب به آنها آموزش داده می‌شود.

سطح حرفه ای اموزش شنای کودکان

سطح حرفه ای که سطح 6 است هنرجویان مهارت های اصلی خورد را ارتقا میدهند.

آموزش شنا در 4 متری کودکان

یکی از پربحث ترین سوالاتی که قبل از استارت یادگیری شنا از طریق بسیاری از افراد عنوان می‌شود و امکان دارد سوال شما هم باشد این است که چقدر زمان می‌برد تا قادر کودک بتواند در قسمت عمیق استخر شنا کند؟!

در جواب به این پرسش باید گفت: مدت زمان یادگیری تکنیک ها و فنون شنا به مقدار استعداد و مقدار آشنایی بدن کودک با آب وابسته است، به عبارت بهتر مدت زمانی که مربیان برای آموزش تکنیک های این ورزش برای کودکان صرف می‌کنند طبیعتآ بیشتر از تایمی است که برای آموزش به افرادی است که در مراحل بالاتر از افراد ابتدایی قرار دارند.

فرض کنید کودک شما به عنوان کسانی که تا الان در هیچ کورس آموزشی برای یادگیری شنا نرفته است و عملا شنا کردن اصلآ بلد نیست بخواهد به میزانی برسد که بتواند به آسانی و بدون ترس در قسمت های پر عمق استخر شنا کند. مسلما درابتدا باید راه و روش شنا کردن را یاد بگیرد و در عمق کم تمرین کند تا درنتیجه به سطح مد نظر خود برسد و این مستلزم گذاشتن وقت است.

سن مناسب یادگیری آموزش شنا برای کودکان

جنین در مدت 9 ماهی که در شکم مادرش است داخل محیط مایعی قرار دارد پس اگر نوزادی که به تازگی به دنیا آمده را درون آب قرار دهید در ساعات اولیه تولد این توانایی را دارد دست و پا بزند و خودش را معلق نگه دارد. کودک را از 6 ماهگی یا یک سالگی به بعد میتوان با آب آشنا کرد به صورتی که پدر یا مادر کودک را در بغل گرفته و داخل آب شود اما هرگزنباید به هیچ وجه کودک را از خود جداکنند و فقط کودک باید در بغل پدر یا مادرش با آب برخورد داشته باشد چونکه در این سن کودک روی حرکاتش نظارتی ندارد تا بتواند بازی مخصوصی انجام دهد.

 کلاس شنا برای کودکان بزرگ‌تر از چهار سال

برای آموزش شنا به کودکان باید تا چهار سالگی کودک صبوری  کرد تا او قادر باشد خودش را روی آب نگه دارد و مهارت های شنا را یاد بگیرد.

نباید کمترچهارسالگی به کودکانتان شنا یاد بدهید چونکه عضلات و سیستم عصبی کودک در کمتر از این سن هماهنگ نیست و او نمی تواند مهارت های شنا را یاد بگیرد و فشار زیادی به عضلات او می آید، همچنین ممکن است که آب را بخورد و آب زیادی وارد ریه و دستگاه گوارش او شود که این کار بسیار آسیب زننده است.

آموزش شنا و هیچ ورزش دیگری نباید به کودک فشار وارد نماید و در او دلهره ایجاد کند. اگر والدین کودک خود را برای یادگیری چنین ورزش هایی مجبورکنند کودک از ورزش زده می‌کنند.

سوالات متداول ثبت نام اموزش شنا کودکان

از چه سنی می توان برای ثبت نام کودکان در استخر اقدام کرد.

پاسخ: از 4 سالگی به بعد بهترین سن برای آموزش کودک در استخر است البته دوره های آموزش شنای مادر و فرزند را می توان از سنین کمتر شروع نمود.

 

چگونه خیالمان راحت باشد که در حین آموزش شنا در استخر برای کودکمان مشکلی پیش نمی‌آید؟

پاسخ: کلاس های ما خصوصی و نیمه خصوصی هست که با حضور غریق نجات صورت می گیرد. 

 

آیا مجموعه فقط مختص دختران است یا آموزش شنای پسران هم ارائه  می گردد؟

پاسخ: در حال حاضر فقط اموزش شنای دختران و آموزش شنای بانوان را داریم که در استخرهای انقلاب و استخر ابوذر صورت می گیرد. کلاس های ما ویژه دختران از سال 4 سالگی می باشد.

 

سابقه برگزاری دوره آموزش شنای خصوصی کودکان نسیم چند سال است؟

پاسخ: امسال (1403) سال 14 م است که دوره های تخصصی آموزش کودکان در مدرسه شنای اصفهان در حال برگزاری است.


آیا امکان ثبت نام در چند دوره یا رشته (مانند ثبت نام همزمان دوره دوره اموزش شنای دختران با دوره اموزش مادر و فرزند) نیز وجود دارد ؟ تداخلی از لحاظ محتوا ندارند؟

پاسخ: بله، شما می توانید در چند دوره به صورت همزمان بدون نگرانی درباره سردرگمی کودک ثبت نام کنید.

 

مدت زمان هر جلسه آموزش شنا به کودکان چقدر است؟

پاسخ:

 

اگر پیشرفت فرزندمان در یادگیری شنا متوقف شد یا علاقه‌ به شنا را از دست داد ، ما چه کمکی می توانیم به او کنیم؟

پاسخ:

آیا والدین می توانند در زمان آموزش شنای کودکان در استخر باشند؟

پاسخ: